Ciao!
Vad händer idag då?
För min del blir det de vanliga nämligen fara på gymmet där jag faktiskt tänkte köra armar idag. Men jag delar upp muskel grupperna, triceps för sig och biceps och nedre armar tillsammans. Jag gör så för att det är enklast att fokusera på en muskelgrupp och då kan man köra hur många reps och set tills man inte orkar nå mer . Jag har märkt hur mycket jag tycker om att vara på gymmet och köra styrketräning, om ni skulle fråga mig vad jag tyckte om styrketräning för ungefär ett år sen så skulle jag inte tycka samma som jag gör nu. Visst jag har varit ganska stark utan att träna och om jag ska vara ärlig har jag faktiskt tyckt om att vara lite starkare än de andra.
 
Sen ska jag nog även erkänna att jag har varit rädd att bygga upp musklerna mer, för jag ha varit rädd att bli allt för muskulös. Det man har fått intryckt då i skallen att man ska se smal ut och gå på svältdieter för att hålla det men sanningen är ju att mat är ju det bästa att få i sig för att klara av dagen. För att svälta sig själv leder tll slut till ja ni kan nog lista ut det. Men muskler byggs inte upp allt för snabbt utan de byggs upp med tiden och inte efter en dag på gymmet. De byggs och blir större när du ökar och jobbar på att få de just att växa. Jag vet även att jag inte har varit den enda som har varit  eller är rädd för att skaffa muskler, för de är en del som fortfarande är det idag speciellt hos tjejer. Men jag menar varför ska inte tjejer kunna styrketräna och få musklerna att växa? Att tjejer ska väl också kunna visa sina utvecklingar när det kommer till träning speciellt just att bli väldigt muskulös. Varför ska tjejer se ut på ett speciellt sätt, som modellerna gör? Jag är då glad att jag är annorlunda och bygger upp mina muskler, för varje gång jag är på gymmet blir jag glad av att se hur jag utvecklas att jag orkar lyfta mer och hur jag mår bra av det. Jag skulle inte tänka på detta sätt om det inte vore för min syster Camilla och hennes kille Andreas, för de har hjälpt mig att inse dessa saker när de kommer till styrketränning.
 
Det finns saker som då håller mig ändå bra motiverad för att fara på gymmet. Jag far typ alla dagar i veckan och kör ett pass om dagen. Jag kan känna ibland att bara av några dagars frånvaro på gymmet känner jag mig som en hösäck. Visst sen måste man ju vila också för att musklerna ska vila upp och bygga upp sig. Jag märker även att de finns dem på gymmet som kör armar till exempel lyfter 3kg hantlar, okej de kanske inte har samma mål som jag själv har men jag kan inte låta bli att tycka det är lite roligt för nog skulle en person  som håller på med tre kilos hantlar kunna köra mycket högre än så. Men om deras mål inte är samma så fine, men bara av att se sånt för mig att köra på hårdare för jag vet att jag kan köra mycket mer än så. För den delen vill jag ju känna efter tränningen att den har gjort mig trött eller glad, jag vill känna av att jag har varit och tränat annars kan man lika gärna sitta hemma och glo i taket. De finns de bloggar jag läser som också ger mig motivation och tänker "Åhh nu vill jag också fara och träna" och de bloggarna finns på http://www.aldrigvila.se/ där man kan följa Mikael Hollsten grundare av varumärket aldrig vila och har även medverkat i gladiatorerna som gladiatorn prime. Sen finns de två tjejer där som bloggar också. Den ena heter Sarah Bäckman som är personlig tränare och världsmästare i armbrytning. Sen är det Sophie Arvebrink som också är personlig tränare och inte rädd för att ta i ordentligt när hon kör på gymmet.
 
Dessa tre bloggare får mig verkligen att känna efter jag har läst ett inlägg "Nä nu vill jag fara och träna" och jag tror inte jag är den enda som är ensam om att känna så!
 
Ja vad ska jag mer berätta om vad som händer idag, ja det blir äta såklart, plugga eventuellt, kanske ta mig tid att måla lite grann,  ta de lugnt fram mot kvällen och ja sen sova. En helt vanlig dag med andra ord.  
 
Nä nu ska jag ta och äta något och sen far och träna.
Ses i nästa inlägg
bye!
 
 

Kommentera

Publiceras ej