Ja vad är det som händer numera, eller i alla fall sen jag skrev sist? Ja Sen jag skrev i Augusti har en hel del hänt faktiskt,och jag kan ju börja med positiva nyheter. För det första har jag tagit mig in på den utbildningen jag vill Fysisk aktivitet, Hälsa och Friluftsliv - Idrottsvetenskapligt program, på 180 hp (tre år) på Linné universitetet i Kalmar:D Och jag har nu även hunnit gå två veckor på skolan, och jag kan säga att under föreläsningarna blir jag inspirerad till att läsa och plugga på :D Inte illa det med tanke på hur synen till pluggandet har varit innan för en.

Under kommande veckor kommer jag att få hitta på nya saker tillsammans med klassen, och det är saker jag inte har testat på innan, eller om man räknar så blir det en sak som jag inte testat innan. Nämligen grottkrypning, intressant men skrämmande samtidigt eftersom det finns lite fobi för trånga utrymmen och ja småkryp men det kanske blir mer eller mindre en småsak när man väl har testat på det. I samband med grottkrypning kommer vi även att plocka svamp, en sak som jag känner till bättre även om jag inte har plockat så himla mycket svamp innan. Båda dessa aktiviteter kommer att ske under samma dag, där vi kommer att bli indelade i två grupper som ska utföra svampplockning och grottkrypning på förmiddagen och sen tvärtom på eftermiddagen. Lärorikt men så himla nervös det kommer att vara innan. Sen inom denna vecka blir det att fara och paddla, vilket jag har testat innan så det är jag väl inte fullt lika nervös över :)

Ja vad har mer hänt? Jo jag har nämligen blivit moster till en söt liten gosse vid namn Melvin. Japp min stora syster Petra och hennes man Johan har fått en liten pojke den 10/9, och en riktigt sötnos är han kan man då lugnt säga :D Ser fram emot resan uppåt kan jag då säga! (när den nu blir av)

Ja förutom detta har jag väl en liten tråkig nyhet och det är att jag och min pojkvän inte har hittat en lägenhet inom Karlskrona än, vilket i längden inte är jätte roligt eftersom vi verkligen vill bo tillsammans. Inte roligt att få höra nej och i samband med " ja men du är ju student", känns som ibland som omöjligt bara för att man är student. Hur ska man annars tilltala sig, som en som har ett heltidsarbete när så inte är saken. Visserligen kan jag även förstå att vi inte får någon eftersom det är många som söker men nu tycker jag att det borde få bli vår tur. Inget annat än att hålla tummarna och hoppet uppe, och leta leta leta på :)

Snart blir det dags för ett benpass på gymmet, och det ska bli att pressa på hårt. Gymmet vad jag har saknat dig
Bye for now!

Kommentera

Publiceras ej